Sokszor szoktam mondani találkozókon és úgy általában érdeklődőknek - főleg amikor az ajtókról van szó - hogy a Deloreanből nem nagyon lehetne tetőablakosat, netalán kabriót csinálni, mert túl masszív hozzá az a tetőszerkezet. Teszem ezt annak ellenére, hogy márpedig létezik (legalább) egy kabrió Delorean és egy jó ideje már tudok is róla. Természetesen ez is Rich W. munkája, VINje 5892.
Rich az első benyomását az egyik 1987-es téli Delorean Worldből szerezte, aminek a címlapján egy kabrió Delorean rajz volt látható. Ezt a rajzot egy Theodore C. Alexander nevű művész készítette a DOA és a Delorean World megbízásából. Ez után Rich több skiccet is készített, de nem foglalkozott különösebben a dologgal. Akkor támadt fel újra az érdeklődés, amikor 2000-ben sikerült neki John Delorean találkoznia a DCS-en.
Aztán 2001-ben elment a DMCH egy nyílt napjára és az ott kiállított dokumentumok között meglátott egy Delorean kabrió rajzot is. Mint kiderült, a columbusi raktárkészletben találták és aznap ki is sorsolták. Végül nem nyerte meg, de sikerült róla képet készítenie.
Mikor aztán 2001-ben és 2002-ben sikerült két tűzkáros Deloreanhez hozzájutnia, amik közül az egyiknek a teteje is menthetetlen volt, eljött az ideje a kabrió megépítésének. Az autó azóta is fejlesztési fázisban van, mert habár menetképes, de sok finomításra van még szüksége, mint például valami tetőszerkezet összeeszkábálása. Az még nem eldöntött, hogy kemény vagy könnyű szerkezetű tető lesz.
A munka 2002 tavaszán kezdődött, Először a megégett acélpanelekből vágta le a felesleges részeket, majd egy üvegszálas hátsórészt építettek. Ennek egy kezdetleges verziója van a felső képen. A 2002-es DCS-re aztán elkészült az első verzió.
Később kiderült, hogy más - egy Marty Maier nevű fickó is - kabriót készít. Elég sok beszélgetés után aztán Rich 2010-ben megvette Marty autóját, mert habár általánosságban hátrébb járt az ő projectjénél, de egyes esetekben, mint például az alváz megerősítésében jobban állt. A vétel ellenére Rich még nem döntötte el, hogy a két autóból rak össze egyet vagy mindkettőt befejezi valamikor. Ebben az időben Rich autója így nézett ki:
Persze a munka nem állt meg. Azóta már vannak új ülések, új hátsó üvegszálas rész, szárny, üvegszál erősítés, egy új légbeömlő, de ezekről nem találtam igazán jó képeket, csak részleteket. Ha majd végez Rich, akkor én is frissítem ezt a bejegyzést.
Ezen felül már csak egyetlen dolog van, ami engem nagyon érdekel az autóval kapcsolatban, de nem tudtam rendes információt szerezni róla. Az ajtók. Soha, egy képen sincsen nyitva és nincs is róla szó szinte sehol. Csak a tervekről, miszerint lambóajtókat tervez Rich a járműre.