HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Akkor álljunk neki az alapjáratnak III.

2014.02.26. 10:00 :: Sidaries

Haladtam tovább a Delorean cső és minden egyéb alkatrészdzsungelében és újabb dolgot találtam, ami talán egy kicsit közelebb vitt a megoldáshoz. Miután a solenoid jónak tűnt, mentem tovább (pontosabban vissza) és úgy gondoltam itt az ideje újra megnézni a frequency valve-ot. Elvégre szinte már csak ez van az alapjárat környékén amit még nem szedtem szét teljesen.

Kihúztam pár csövet, leszedtem a légszűrőházat és már ott is volt előttem a frequency valve. Először megnéztem, hogy kap-e áramot. Kap. Megnéztem, hogy minden más alkatrész kap-e áramot. Minden kap. Na akkor elsőre oké. Akkor hallgassuk, zizeg-e ez a dolog. Hát nem. Hmmm. Kéne neki? Igen. Mindig kéne? Jó kérdés, nézzünk utána. Elméletileg egy kicsit mindig kéne zizegni, most meg teljesen csöndben van. Régebben is össze-vissza zizegett mikor lefulladt a motor, tehát a hiba valószínűleg megvan. Már csak az a kérdés, hogy miért nem működik rendesen?

valamiinnenrossz3.jpgHát ez nagyon jó kérdés, de van pár lehetőség. Először is, maga a frequency valve a rossz (a képen a 7. alkatrész). Ez lehet rendes bedöglés vagy elkoszolódás. Ahogy utánaolvastam, ez nem nagyon szokott bedögleni, viszont koszolódni annál inkább, szóval inkább a második a valószínű. Igazából szívből remélem, hogy így van, mert nem akarom az éves Deloreanes költségvetésemet egy ilyen szelepre elverni.

Van viszont más lehetőség is. A szelep működik, csak éppen rossz adatokat kap. Mert az ECU-ból (1.) jön az adat, hogy mit csináljon. Az pedig mi alapján számol? A lambda szonda (13.) mérései alapján. Amikor szétszedtük ezt a részt először, akkor McFly mondta már, hogy nem kizárt, hogy azzal van a nyűg, de én nem tartottam valószínűnek, meg nagyon rossz helyen volt, ezért nem foglalkoztunk vele. A héten kedden viszont megrendeltem a szokásos éves szűrőcsomagot Edtől, ezért bedobattam vele egy Lambda szondát is, mert csak valahol 7e Ft körül volt az ára. Azon nem múlik. Főleg, mert az első utamon Hollandia felé még 2009-ben kivillant a Lambda lámpája az autónak, tehát már akkor illett volna ránézni. 

Biztos, hogy megtaláltam a hibát? Áááá, dehogy. Lehet, de semmi sem biztos, Viszont kíváncsian várom a csomagot, hogy aztán szerelhessek egy jót megint. Aztán majd megírom azt is.

4 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr815831341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2014.02.27. 11:10:14

a lambda lámpája NEM azt jelzi, hogy baj van vele, hanem simán csak egy számláló.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2014.02.27. 15:12:29

@scuynat: Tudom. Ezért nem foglalkoztam vele, hanem csak lenulláztuk a számlálót. 30e mérföldenként villan ki, gondolom nem véletlenül találták ki azt a számot.

hdnctrl 2014.02.27. 15:29:46

@Sidaries: nem véletlenül? hát ebben ennél a kocsinál nem lennék annyira biztos :D

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2014.02.27. 20:24:42

@scuynat: Azt hiszem nagy igazságot szóltál. :D
süti beállítások módosítása