HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Motorfelújítás IV.

2016.05.18. 10:00 :: Sidaries

Ott hagytam abba, hogy viszem majd az autót Érdre, ahol a K-Jetesek megnézik, hogy mennyire sikerült jól az összerakás. Ez teljesen jó ötlet volt múlt héten, de akkor még nem tudtam, hogy a következő időpontjuk ezen a héten szerdán van, tehát miközben ez a bejegyzés megjelenik, én éppen ott vagyok és éppen most derül ki, hogy kell-e bármit állítani a gépen. Így pedig elég nehéz megírni a blogra, hogy mi is történt. És nem. Nem fogok ellőni semmi időgépes poént. Szerencsére azonban van egy fontos dolog, amit meg lehet írni addig, amíg a jövő heti anyagot összegyűjtöm. Mégpedig azt, hogy most akkor kellett-e ez a felújítás vagy sem?

Utólag mindig okosabb az ember, ezúttal is így volt. Ez a motorfelújítás már régóta lógott a levegőben, de akkor vált teljesen biztossá, amikor mentem az Oldtimer Showra és észrevehető mennyiségű hűtővíz fogyott az odaúton. Akkor történt, hogy odaúton megálltam félúton, kinyitottam járó motor mellett a hűtővíz tartályának a kupakját és habzott a víz. Dubniczkia itt jól beszaratott, hogy itt a világ vége, így nem szabad tovább menni. Igaz, hogy McFly és a szerelőm nem értette a pánikot, de azért visszamentem. Végül mégis eljutottam a Showra, aki elfelejtette mi hogyan volt, az olvassa újra itt.

A múlt héten azonban újra beszéltünk, és kiderült, hogy egy fontos információ félresiklott és dubniczkia azt hitte, hogy az olaj habzik az autóban, nem pedig csak a víz. Hoppácska. Mondtam neki, hogy semmi gond, végül is ezért szedettem darabokra a motort. Na jó, egyáltalán nem, de azért jót röhögtünk rajta, mert annyira jellemző volt az egész helyzetre egy ilyen félreértés. Aztán amikor kicsivel később elhangzott ez a teljesen szakszerű megállapítás, miszerint:

- A nagy vasdarabok nem szoktak elromlani. A kis biszembaszomok döglenek be.

Akkor tudtam, hogy teljesen jó kezekben van a 7075-ös Delorean itt a magyar Deloreanklubban. Aztán itt végiggondoltam, hogy egy közepesen szar minőségben gyártott 35 éves autóval készülünk Írországba, aminek most lett darabokra szedve a motorja és jelentősebb tesztút sem lesz vele, eljutottam a konklúzióhoz:

Mi baj történhet? :D

Kicsit komolyabbra fordítva a szót, visszatérnék az alapkérdéshez, miszerint most akkor hengerfejes volt a motor vagy sem?

A válasz egyértelmű. Nem.

Viszont! És itt jön a lényeg. Egy nagyon kezdődő hengerfejesség már valószínűleg adott volt, ez látszott a tömítéseken is. Írországot szinte biztos, hogy kibírta volna, sőt még talán a jövő évi OT vizsgát is, de mégsem volt felesleges a szétszedés. Kiderült, hogy a vízfogyás a szokásos hibám volt, amivel már annyit szenvedtem korábban is. Az, hogy a hűtővíz tartályának a kupakja nem zárt rendesen és már kis nyomáson is kinyomta hátul a vizet kicsinyenként. Ez menet közben nem érződik, dugóban pedig egyértelműen jobban fogy, a magasabb motorhőmérséklet miatt.

Aztán volt még egy hengerfejességre utaló jel. Az, hogy az egyik hengerfejcsavar eltörött. Ahogy hallottam, ezeket a csavarokat direkt úgy csinálják, hogy szükség szerint tudjanak nyúlni egy kicsit, de ha ez túl sok lesz, akkor elgyengül az anyaguk és ilyenkor hajlamosak meglazulni és átereszteni a vizet. Vagy éppen kiszedésnél beletörni. Ez a csavar valószínűleg még a legelején volt a tönkremenetelnek, de ha sokáig lett volna még bent, akkor előbb utóbb komoly problémát okozhatott volna azzal, hogy elmegy mellette a víz.

Szóval így ezekkel árnyalva a képet, nagyon jó ötlet volt szétszedni a motort. Az egész munka mindenestől 135e Ft volt, plusz az Edtől berendelt 45e Ft-nyi alkatrész, amiből 30e Ft-nyi cuccot megpróbálok visszacserélni. Ha ez sikerül, akkor megúsztam 150e Ft-ból egy elég komoly felújítást, ami szerintem nem is rossz.

2 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr728726118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2016.05.18. 22:10:41

Ha nem hengerfejes a motor, nem növekszik meg annyira a nyomás a hűtőrendszerben a melegtől, hogy dugóban kinyomja a vizet. Ugyanaz volt a tieddel, mint az enyémmel, csak te hamarabb vitted és emiatt olcsóbban megúsztad.
süti beállítások módosítása