HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Egy kis szerelés

2019.06.26. 10:00 :: Sidaries

Hollandia előtt és közben összejött pár szerelni való dolog. A hangszórókat már mondtam korábban, a centírozást pedig kicsit később. Miután elhoztam Hollandiából az új hangszórókat, már csak egy időpontot kellett egyeztetni, és menni. Ha jól emlékszem, akkor az Autotech után voltam egy kicsivel, de ezt pontosan már ki nem találom. A lényeg, hogy elmentem, ott hagytam egy napra az autót, és mikor visszakaptam szólt mindkét oldal. Hát a minőség, habár valamennyit javult, még mindig elég gyenge, de nem számít, mert ebbe az akusztikus fekete lyukba nem kell jobb. Azt hiszem erről beszéltem már korábban, de pár mondatban ismét megemlítem, hogy a Delorean belterének a kiképzése valahogy blokkolja a hangokat. Talán túl kicsi a tér, túl sok a puha bőr vagy nem tudom, de az biztos, hogy beülés és ajtócsukás után hangosabban kell beszélni, mert elveszik a hang. És emiatt a hangszóról is sokkal rosszabbul, halkabban szólnak. Szóval ezek a 20e Ft-os zörgők bőven jók.

centirozas1.jpg

A másik szerelés a centírozás volt, mert elől, hátul is eléggé rázott az autó. Az elején Ed állított, ami miatt ott sokkal jobb lett, de a hátuljával nem tudott hirtelen mit kezdeni. Ezért itthon vittem el a Deloreant a gumishoz, aki megcsinálta, amit meg kellett. Itt is volt pár érdekes dolog. Igaz az elején csak én voltam az érdekes, mert nem hagytam, hogy csak úgy simán felemeljék, hanem kértem, hogy az elejét és a hátulját is egyszerre emeljék. Ennek az oka az volt, hogy régebben, amikor még a dmctalk.com is működött, ott írta valaki, hogy csak így szabad, mert ha csak az egyik oldalát emelik az autó elejének, akkor a kaszni csavarodása miatt eltörhet a szélvédő. Ezt őszintén szólva azóta sem hallottam, láttam máshol, de a paranoia kialakult, ezentúl így fogom kérni. Emiatt egy kicsit hülyén néztek rám, de szerencsére csinálták, ahogy kértem. Nem is lett semmi gond.

centirozas2.jpg

Az első gumikkal nem volt semmi extra, leszedték, centírozták, visszarakták. A szerelők szerint ha nem is voltak tökéletesek, nem voltak annyira elmászva. A hátsó gumik már más téma voltak. Maga a levétel nem volt nehéz, bár az egyik kerékcsavar nem gyári volt, azzal kicsit megszenvedtek, de ez még csak általános ügymenet. Ami miatt igazán felvonták a szerelők a szemöldöküket az volt, hogy a hátsó kerekek mögött nem voltak pihentetők. Pontosabban azt hiszem ezt a szót használták. Elméletileg ez is az egyenes futáshoz kell, bár a technikai részt nem annyira értem. Emiatt úgy rakták vissza, ahogy korábban is volt, ha eddig ment, ezután is fog.

A végeredmény egyértelmű javulás. A kormány remegése szinte teljes egészében megszűnt, csak minimálisan érződik. A Delorean hátulja pedig sokkal jobb lett, de kétségtelen, hogy nagy sebességnél azért messze van a tökéletestől. Ez a szerelés tehát új szerelésekhez fog majd valamikor vezetni, amikor veszek pár új kerékcsavart, és ilyen "pihentetőket". Ednél már megtaláltam amik lehetnek, nem drága, gondolom nem sokan veszik.

1 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr2614912052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a8zoli 2019.06.26. 19:00:32

a mäsodik kep alapjän ami sztem a hätso kerekagy a tehermentesitökre gondolsz. Az h nincs az agyon , csak a csavarokon függ . Sztem nem is lesz ilyen a konstukcio kesz . Ez ugye azert kell h a felnit ne csak a csavar hanem a kerekagy is központositsa tehermentesitse . V mäs auto is amin nincs , hadd ne irjam le hogy mien "autonak" szämito 4 kereküek mindenesetre furcsa h nincs :D
süti beállítások módosítása