Hát ezen a címen sem gondolkodtam túl sokat. Énelőttem három Delorean volt az országban. A biatorbágyi, a győri és a plázás. Aztán jöttem én, aztán Bopat és Skynet. Most pedig SzabiDMC is megszerezte a sajátját. (Mondjuk itt a Zsiga autóját nem számoltam, mert az már nincsen az országban.) A korábban már megírt olasz Deloreant (VIN 1052) vette meg. A pontos folyamatról, egyezkedésről, forgalomba helyezésről majd írni fog ő, én most csak azt a napot írom le most, amikor elmentünk az Atival és megnéztük, hogy mit vásárolt össze nagy elánnal.
Az autó október 23-án érkezett az országba, mi pedig pár hétre rá meg is néztük, hogy jól körbenyálazzuk, megkritizáljuk, Szabit pedig mindenféle jó és hasznos tanáccsal lássuk el, akár kéri, akár nem. :)
Ati ellenkezése dacára nem Deloreannel mentem, mert egész nap nyálkás, esős idő volt. Mondjuk utólag már nagyon örülök neki, hogy nem engedtem a kísértésnek és az elvárásoknak, mert hazafelé tök sötét volt és az eső sem csillapodott. Márpedig a Corvin moziból való hazatérésem nem éppen a Deloreanes útjaimnak a csúcspontja. Szóval valamikor három körül odaértem, Ati kicsivel később szintén befutott a régi-új autójával és nekiestünk a "munkának".
Emlékszem rá, hogy én nem ajánlottam ezt az autót megvételre, mert sok nyűgös dolgot véltem benne, rajta felfedezni, de be kell ismernem, hogy hibáztam. Ez az autó simán megérte a vételárát. A bal ajtón található folt/lyuk, amitől én olyannyira féltem, egyáltalán nem olyan vészes, mint amilyennek videón tűnt, a hátul levő hangfalakat a tulaj kiszedte, így azok sem rontják az összképet és a többi hiba sem annyira komoly. Az alvázon tényleg van rozsda, amivel kell majd kezdeni valamit, de ennyivel talán még OT-n is át lehetne tolni az autót. Ennek ellenére rendes forgalomba helyezés lesz, a műszaki már meg is van.
Szóval az autó jó. Az acélelemeken vannak hibák, de a belső nagyon szép. Igaz, kétszínű, aztán a tetőkárpit bőrből van, nem pedig a gyári plüss, de igazán igényes munka. Látszik rajta, hogy sok pénzt költöttek rá és szerették ezt az autót. Viszont nem törődtek annyira az eredetiséggel, emiatt az OT tényleg necces lenne, bár a regadóból lehet hogy éppen eredetire lehetne hozni. Viszont mivel ez nem cél, ezért lehet rendes forgalomba helyezés. Annak is megvannak az előnyei.
Így aztán miután mindent körbenéztünk, megbeszéltük az autó múltját - már amit tudni lehet róla - és elindultunk hazafelé. Útközben beugrottam Skynethez, bizniszeltünk egyet, megnéztem gyorsan az ő autóját is, aztán mentem az aznapi esedékes házibuliba. És ahogy hazafelé szólt a sötétben a pályán a November Rain és végiggondoltam, hogy ma három Deloreant is láttam, elkezdtem nagyon jól érezni magam.


Minden 2007-ben romlott el. Ekkor vettem meg Zsuzsit, a '87-es Escort Cabriot. Szerettem, imádtam. Szinte az összes szabadidőmet vele töltöttem, szereltem, hajtottam, dédelgettem. Aztán két év viharos szerelem után jött Zsuzsi mellé egy '78-as Escort, a jogsim pedig fél évre pihenőpályára kényszerült, ezért nem használtuk túl sokat. A ház előtt szomorkodva várta a jobb időket. A helyzet akkor sem javult amikor a bank egyre határozottabban követelte a lakáshitel havi törlesztőjét. Eladtam. Vagy inkább elherdáltam. Szinte fillérekért vitte el egy nepper. Aznap mikor elvitték életem egyik legnehezebb éjszakáját éltem át. Minden nap nézegettem a hirdetési portálon a fotóit, folyton vissza akartam vásárolni. Vívódtam és szenvedtem. Aztán persze megvették. És mi lett vele? Matt strandkorlát kék színt kapott és leültették. Aztán alaposan összetörték és végül vissza került a klubba (Escort Club). Újra a látókörömbe került. De már nem volt ugyanaz. Egy elhasznált, lerúgott, meggyalázott kocsi lett a szememben. Véglegesen is elengedtem.
Idén nyáron végre vidékre költözhettünk egy igazi kertes családi házba. Persze a közlekedés kérdése megoldott volt, hisz' az Alfa tette a dolgát és vitt minket A-ból B-be. Reggel együtt mentünk dolgozni Andival és a nap végén együtt jöttünk haza. Semmi szükség nem volt több autóra. Egészen októberig, amikortól is új munkahelyem lett, ami nem Budapesten van, mint Andié, így meg kellett oldani a munkába járást. Sir Clarence-t a Fiestát nem akartam használni, mert a szüleimnél teljesít szolgálatot immár több mint egy éve és csak Fordos találkozókra szoktam elhozni néhány napra. Tehát kell egy kocsi! Gazdaságos, praktikus, logikus, racionális, bla bla bla bla bla... Persze. És az emóciók? És az emlékek? Ugyehogyugye? Nem egy kocsi kell, hanem egy MK4-es Escort Cabrio kell! A problémát csak tetézi, hogy ilyen kocsit szerezni nem is olyan könnyű feladat mint évekkel korábban. Egyszerűen elfogytak a használt autó piacról. Hetekig vártam és nézelődtem hiába, elmentem Egerbe egy fotókon jónak tűnő fost megnézni teljesen feleslegesen. Már épp' feladtam és az újabb rongytetősök felé kacsintgattam, amikor egy péntek hajnali autóvadász e-mailben megérkezett Ő. Egy Spec 90-es elektromos tetős, elektromos ablakos, EFI motoros, két tónusú fényezéses Zsuzsi itt Budapesten. Biztosan tudtam, hogy ezt kerestem, ez lesz a következő autóm. Még aznap délelőtt elmentem megnézni és megvettem. Lógó hátsó lökhárítóval, összegányolt középkonzollal, néhány nem működő dologgal és némileg köhögő motorral. Okos ötlet volt? Dehogy. Boldog voltam tőle? Igen. Hazafelé a délutáni csúcsforgalomban a Váci út belső sávjában megállt. Ez a tény ahelyett, hogy a kedvemet szegte volna, csak a szenvedélyt mélyítette. Mert egy régi autó problémái nem elsősorban nyűgök, inkább feladatok. Megállt, félretolod, beindítod, hibát keresel és elhárítod. Minél többet foglalkozom a kocsival annál szorosabb kötelék alakul ki, pont mint egy kapcsolat... Óriási mázlim volt az indiánnyárral. Ajándékba adott jó néhány napsütéses, meleg őszi napot, hogy négy év után újra élvezhessük a nyitott tetős autózást. 2500 megtett kilométer és három együtt töltött hét után egyre kevesebb a kijavítandó hiba, lassan olyan lesz a kocsi, ahogy én szeretném, És imádom.
És hogy praktikus-e? Vagy gazdaságos-e? Persze hogy nem. De a szerelemmel nem vitatkozik az ember. És hogy jó kocsi lesz-e valaha?
Elemezve tehát: Nincsen bemutatkozás és elköszönés, a Delorean ragozása rossz, a mondatnak se füle se farka, a válaszomra pedig simán odaírta az én levelem közepébe a saját válaszát, ráadásul hibásan. Rettenetes. Lehet, hogy elitista vagyok, de elvárom, hogy az emberek a társas érintkezés minimumait azért elsajátítsák. Azt hiszem nem meglepő, hogy eszemben sincs találkozni a levél írójával.
Aztán két Consolidated hirdetés. Aki esetleg nem tudná, hogy ez miért is fontos, annak ajánlom a pótlást
A második pedig a viszonteladókat veszi célba. Náluk a biztosan felmenő árakra utal a hirdetés. Ez nem jött be olyan nagyon azóta sem.
Végül pedig négy egymáshoz kapcsolódó hirdetés, amit különféle szlogenekkel küldtek ki a viszonteladóknak az autók reklámozására. Árakat még nem írtak. Nekem a Stainless steal a kedvencem.
Jellemzően a csökkentett ár és a korlátozott mennyiség jelenti a fő vonzerőt ezekben a hirdetésekben. Hát ennyi. Szerintem tanulságos volt.
Mivel az idő szép volt és csak Tatáig kellett menni, ezért nagyon meg sem zavarta a napi programomat és össze is futottunk az előre megbeszélt helyen. Hogy mi történt ott? Igazából a szokásos dolgok. Sok beszélgetés, vigyorgás, kisebb tesztkör, még több beszélgetés. Igazából az történt, ami miatt tartom a Deloreant, ezért nem is fűzném tovább. Jó volt na. A találkozó után egy másik ezer éve nem látott ismerősömmel találkoztam, akivel aztán szintén jót beszélgettem. Viszont ennek annyira a Deloreanhez nincs köze, ezért erről is legyen elég ennyi. 