HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Fejlesztések - Egyéb 1

2011.12.02. 10:00 :: Sidaries

Úgy látom a zárás következik, mert újabb nagy fejlesztést már nem találok. Kisebből van egy vagonnal, azokból szemezgetek nem elfelejtve, hogy korábban is írtam már ilyen összesítő listákat.

Az RPM relét, a TAB-ot már írtam korábban, habár ebbe a listába eddig nem vettem bele. Ebbe a vonalba tartozik még a benzinpumpa, ami igazából nem valós fejlesztés, hanem csak egy utángyártott, de az eredetinél jobb minőségű alkatrész. Van viszont még pár olyan fontosabb dolog, amik megérhetik a pénzüket.

Az egyik az új vízcsőkészlet. Egy 30 éves autóban még akkor is hajlamosak elöregedni a gumialkatrészek, ha rendesen használták. Akkor pedig, ha sokat állt akkor ez különösen igaz, ugyanis ekkor ezek a csövek, gumik kiszáradnak és amikor újra nyomás alá kerülnek elrepednek, szétmállanak. Ezért ajánlatos figyelemmel kísérni állapotukat és szükség esetén cserélni őket. Ha pedig általánosan szar a helyzet, akkor itt a tökéletes megoldás, a hipervagány DMC feliratos csőkészlet. Egyszer már tervben volt, hogy megveszem, de aztán inkább féktárcsacsere lett belőle.

vizcsokeszlet.JPGA következő fontos dolog az ajtók lámpáinak cseréje. Ez normál autók esetében nem lenne szükséges, de  a Delorean esetében megfontolandó, mert míg egy normál autóban az ajtót csak ki és beszállásra használják, addig egy Delorean esetében fontos stílusjegy, amit egy autós találkozó esetében mutogatni szokás. A nyitott ajtóban levő régi típusú égők pedig 1-2 nap alatt simán leszívják az akkumulátort. Ellenben az új ledes megoldással nyugodtan lehet menőzni, nem kell a fesztivál végén szégyenszemre bikakábelért kuncsorogni.

ledeslampakeszlet.jpgA másik olcsóbb megoldás (amit szégyenszemre én is használok), hogy lehúzom az ajtónyitás érzékelőket és így nem kapcsolódnak fel nyitáskor. Azt hiszem mondanom sem kell, hogy tervben van a ledesítés is.

Végül pedig az újabb típusú lámpák az autóra. Kinézetre ugyanolyanok, de jobb a fényerejük és az eredeti egybeöntött lámpákkal szemben cserélhető bennük az égő. Két verziójuk van, a sima és az angeleye. A második nem tudom mennyire OT vizsga kompatibilis.

lampa.jpg

 

12 komment

Címkék: fejlesztések

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr643407990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suttora 2011.12.03. 13:29:37

Ugye az csak valami vicc, hogy az eredeti lámpában nem lehet cserélni az égőt?

Suttora 2011.12.04. 20:01:32

@Sidaries: Ezek szerint komoly? :)

hdnctrl 2011.12.05. 11:44:01

A gyári lámpában az User Manual szerint "sealed beam" van, azaz valóban az egészet kell cserélni. Az enyémben persze már nem ilyen volt, mikor megvettem, viszont ezt is ki kellett cserélni, hogy átmenjen a műszakin. Sid, neked is megvannak már a H1 és a H4 lámpáid elölre, ugye?

Az ajtó LEDesítéséről meg annyit, hogy nem kell ezt ennyire megbonyolítani, a 5 wattos égők helyett kell beletenni 2 wattosakat és kész, nálam ez történt (30 W helyett 12 W fogyasztás). Tényleg, Sid, neked is kettő ajtónyitás-érzékelő van baloldalt? Nekem kettő, de az egyik nem csinál semmit (le is van húzva, visszadugtam, de nincs változás).

Nekem egyébként ilyen csövek vannak a hűtővízkörben, eddig nem is tudtam, hogy hipervagányak :)

hdnctrl 2011.12.05. 11:46:25

Ja, OT (illetve sima műszaki) vizsgán nem fog átmenni az Angel Eye lámpa, legalábbis a xenon izzóval tuti nem, automata magasságállítás és fényszórómosó nélkül.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.12.05. 14:17:28

@scuynat: Nekem még egybelámpám van és megvan az összes. Már várom mikor ég ki az egyik, hogy vehessek újat sok pénzért.

hdnctrl 2011.12.05. 15:24:25

Szerintem vegyél most, műszakira (az OT vizsga is műszaki) kell, H1 (refi) és H4 (tompított + helyzetjelző). 4x 47,86 EUR lesz + szállítás. Persze előbb azért kérdezz rá, de én úgy tudom, hogy amelyik autótípust (nem konkrét autót!) már valaha forgalomba helyezték Európában, arra kell ilyen (és ugyanúgy nem lehet hátul piros indexe sem).

hdnctrl 2011.12.05. 15:27:11

ja és származás-ellenőrzést is kell csinálni a kocsira az OT vizsga előtt!

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.12.05. 17:26:42

@scuynat: OT-n az eredetivel megegyező állapot a fontos, tehát akár piros index is lehet. A lámpák pedig rendes H1, H4-esek, csak egybeöntöttek. Igaz nem Európaspecifikusak, de szerintem az nem lesz gond.
A származási igazolás meg tényleg kell. Azzal kapcsolatban szerintem dubniczkia lesz a segítségem. :)

hdnctrl 2011.12.06. 10:15:36

származásellenőrzés mégsem kell az OT vizsga előtt, csak ha az ocsmányiroda kéri az OT rendszám kiváltásakor!

majd szépen utánakérdezek a szerelőmnél, hogy az egész folyamat hogy működik, plusz a mavamsz.hu-n is végigrágom magam.
süti beállítások módosítása