Miután elhoztam a kocsit a szervizből, elmentem vele egy OT elővizsgára (elővigyázatosságból). Meg is mondták, hogy felülről nagyon szép a kocsi, de ha ilyen rozsdás a futómű, meg fog bukni.
Egy rakás galvanizált cucc
Itt jött a dilemma: érdemes-e még költeni a vizsga miatt? Aztán abban egyeztem meg magammal, hogy ha már 700K ráment, akkor menjen még 300K (ennyit kaptam előzetes becslésként), amiben benne foglaltatik az EVAP rendszer visszaépítése is.
EVAP: "volt, nincs" helyett "nem volt, van"
Tehát jött az újabb kör:
- első futómű festése, szinterezése (utóbbi ott, ahol a szétszedés az autó darabokra hullása nélkül megvalósítható)
- csavarok, alkatrészek galvanizálása
- kormányszerkezet szétszerelése, festése
- réz vízcső (ilyen is van, nem csak alumínium) tisztítása
- első fékmunkahengerben gumi alkatrészek cseréje (Jaguarba valókra)
- hátsó futómű lengőkarok festése, csavarok galvanizálása
- féltengelyek tisztítása, festése
- EVAP tartókonzol készítése
- EVAP visszaépítése
- alapjárat beszabályozása
Ez így nem tűnik soknak, de megint volt 62 munkaóra, így a számla végösszege kb. 450K.
Felújított futómű
És íme az alkatrészlista (a legelejétől), ezeket rendeltem a delorean.eu-ról: lámpakapcsoló, automata váltó tömítés, hátsó fékhez tömítéskészlet (2 db), ajtókra csíkok (ezt tévedésből rendeltem, persze 2 db-ot), olajszűrő (ebből 3-at rendeltem, de nem tévedésből), légszűrő (szintén 3 db), cső meleg levegőhöz, cső légszűrőhöz, H4 első lámpa (2 db), ajtószigetelés (2 db), oldalsó kis csík elölre, hátsó fékcső (2 db), első fékcső (2 db), automata váltó szűrő illetve ehhez tömítés, ajtó küszöbtömítés (2 db, a csíkok helyett ezt kellett volna egyből), csavarok, első felfüggesztéshez felső gömbcsuklók (2 db), önzáró anyák, kupak az EVAP-hoz, aktívszenes szűrő az EVAP-hoz, illetve ehhez cső, csőtartó gumigyűrű és megint egy másfajta cső. Ez összesen kb 300K.
Ide is új tömítések kerültek
Amit itthon sikerült beszerezni: légkondi töltőgáz, kipufogótömítések, gyertyák, fagyálló, váltóolaj, motorolaj, olajnyomás jeladó, néhány egyéb cső az EVAP-hoz, meg az UNIX 144069 féknyereg javítókészlet. Ezek így összesen megint 100K, de ez már benne van a javításban.
Tehát lenne az egész javítás összesen kb. 1.450K, de hozzájön az előző javítások (Tatabánya, Baumgartner, Óbuda) díja, így összesen a javítás + alkatrészek 1.6M-et tesznek ki.
Az autó ára 5.2M volt, az odaút, szállás, komp, és benzin meg kb. 350K, szóval a grand total 7.15M eddig. És még mennyi lesz ezután... de még mindig azt mondom, bőven megérte! John Zachary Delorean (RIP) és Martin Luther King (RIP) szavait keverve: "I live the dream. I still live the dream."
(A felújításról az összes kép megtalálható az FTP-n, aki jól viselkedik, kap hozzáférést Sid-től.)