Ismét folytatás és egyelőre utolsó rész. Később még biztosan lesz ötletem.
Craig stereo / műszerfalóra:
Nem egy kimondottan fontos alkatrész, de azoknak, akik fontosnak tartják az autó eredetiségének megőrzését, azoknak elég nagy gondot okozhat, ha a 30 év során egy előző tulajdonos lecserélte ezt a kazettás egységet. Külön gond, hogy ez a magnó a korai autókban volt jellemző, a későbbiek már nem ezzel jöttek. Ugyanis amikor ennek a magnónak a készlete elfogyott, sikerült a DMC-nek olyanra lecserélni, ami tudta mutatni az időt. Ez után pedig a műszerfalóra feleslegessé vált, így a magnócsere és a műszerfalóra eltűnése nagyjából egyszerre történt valamikor '81 közepe, vége felé. Természetesen van kivétel, mert sok az olyan autó, amiben még megvan a különálló óra, de már az új ASI egység teszi a dolgát és az összelegózott '83-asokról még nem is beszéltünk. Szóval mindezek után a Craiget kivonták forgalomból és nem nagyon lehetett hozzájutni. Ezen túl pedig a hangerőszabályzó és az állomáskereső hajlamos volt eltörni, ami a még megmaradt készletet is gyorsan apasztotta. Jelenleg egy kicsivel frissebb modell elérhető, aminek már van beépített órája, de ára 500$ (Európában inkább 500 euró) körül van.
Ducellier generátor:
Hasonló a probléma, mint a Craig esetén. A 4538-as VINnel bezáróan kivonták a forgalomból. Mivel a teljesítménye kicsit kisebb volt a szükségesnél, ezért egy Motorolára cserélték. Szerencsére csak egy esetben van rá szükség, ha valaki concourse győztest akar csinálni az autójából, minden más esetben jobban jár a Motorolával. Ha valakinek mégis ez kell, akkor jobb, ha felkészül, hogy a 200$-os Motorola helyett két-háromszor annyit fog fizetni a gyengébb Ducellierért.
Szélvédő (főleg beépített antennás):
Ez is egy érdekes dolog volt régebben. A szélvédők elég gyorsan fogynak más karosszéria alkatrészekhez képest és emiatt egy időben alig lehetett hozzájuk jutni (ami volt, az is 2000$-ért cserélt gazdát), az antennások pedig teljesen elfogytak. Emiatt aztán elterjedt a pletyka, hogy a Lotus Esprit szélvédője csereszabatos, de igazából nem az. Be lehet nagy nehezen szerelni, de alapvetően nem illik bele a Deloreanbe. Emiatt aztán a DMCH rendelt egy pár száz darabos utángyártott készletet. Ezeknek az újaknak az ára 450$ illetve 550$ attól függően, hogy beépített antennával vagy anélkül kell a vevőnek. Mindegyik szélvédő rendelkezik UV védelemmel (és DMC logóval :) ), de újdonságként 1000 dollárért van UV/IR védős szélvédő is, bár az IR nem tudom mit jelenthet. Valószínűleg valami féle infra védelem. Mondjuk nem minden szállítmány érkezett meg gond nélkül.
Szerencsére a biztosítás fedezte a kárt. Akit érdekel itt több információ is van.
Csomagtartófedél (a csapóajtós fajta):
Ez megint egy szép dolog. Hasonlóan a generátorhoz és a Craighez, ezt is kicserélték újabb verzióra, ami miatt a régi nem kapható. Ha pedig egy valahol megsérül, akkor biztosan lesz legalább egy valaki, aki sajnálkozik egy gas flap hood elvesztésén. Itt egyébként írtam már az okokról, nem ismétlem magam.
Inkább arról írok, hogy jelenleg már csak a teljesen lapos '82-es verzió kapható könnyedén (1000$), a korai (csapóajtós, csíkos) vagy késői (csíkos) verzió csak akkor, ha éppen van egy bontott. Deloman mutatott egy csapóajtósat mikor ott voltunk (és szerintem Ednek is van), de hát neki bal első acéleleme is van. :) Szóval Bopat, amiatt a karc miatt nehogy lecseréld a tiedet! :)
És ha már itt járunk, szerintem Bopat tudna igazán sokat beszélni nehezen beszerezhető alkatrészekről. Van pár amire én is emlékszem, mint a tetőkárpit faháttere, a biztonsági öv tartó csavar és a szürke kárpit. Más van Bopat?