HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Hazatért a Delorean

2013.02.06. 10:00 :: Sidaries

Először úgy gondoltam, hogy ezt a bejegyzést az előzővel együtt írom meg, de történt annyi dolog a múlt pénteki hazaúttal kapcsolatban, hogy külön is megállja a helyét. 

Írtam ugye régebben egyszer már a téli közlekedésről, egyszer a Hungaroringes pörgésemről és egyszer az amerikai tulajdonosok véleményéről is. Ennyi előzmény után kialakult nálam egy "Deloreanel hóba soha" szabály és eddig tartottam is magamat hozzá. Viszont a téli felújításnak megvan az a hátránya, hogy télen kell vezetni, télen pedig szokott hó lenni, úgy ahogy idén is. Emiatt aztán az autó hazahozatala folyamatosan attól függött, hogy éppen járhatóak-e az utak vagy sem.

Szerencsére a kitűzött napon aránylag jó idő volt. Mínusz fokok voltak, de száraz idő volt, nem esett a hó és az eső, ezért úgy gondoltam, hogy itt az ideje felülvizsgálni a szabályomat. Annyit szerettem volna csak, hogy legalább világosban menjek haza, de ez egyéb okok miatt nem sikerült, úgyhogy jóval hat óra után töksötétben indultam útnak, kicsit parázva.

Ok nélkül. Sima, hó nélküli úton az autó pont úgy viselkedett ahogy elvárható volt, a hóátfúvásoknál pedig megnőtt féktávval ugyan, de érzetre teljesen biztonságosan lehetett vele közlekedni. Az ABS hiánya mondjuk érezhető volt ilyen esetekben. Ha éppen senki nem volt a környékemen, akkor egy kicsit teszteltem is a viselkedését, de nem éreztem, hogy határon autóznék. Kicsit megrángattam a kormányt, nagyobbat fékeztem meg ilyenek, de a Delorean tette a dolgát. Emiatt aztán amikor megálltam a ház előtt már azon gondolkodtam, hogy a régi 10/2-es értékemet 10/5-re módosítanám azon a listán, ahol a Passat 10/7-es.

elsogarazs.jpgCsak hát jött az a fránya beállás a garázsba. Az udvarunkban van egy kis emelkedő, ahol most úgy nagyjából el volt hányva a hó, de hátrébb egyáltalán nem. Amikor mentem felfelé az emelkedőn, már akkor is megcsúsztam párszor, de amikor ráérkeztem a körülbelül 20 centis fagyott hóra, akkor pár méter után szépen fel is ült a gép a tetejére, aztán nem volt tovább. 15 perc előre-hátra szenvedés, hólapátolás után be kellett ismernem, hogy vagy nekiállok este nyolckor ellapátolni a havat az egész udvarból vagy elfoglalok egy másik garázst, ami előrébb van. A második mellett döntöttem. Aztán vasárnap, mikor megint volt időm, megpróbáltam átállni, de akkor is iszonyatos szenvedések, deszkák, kartonpapírok árán tudtam csak nagy nehezen átszenvedni a Deloreant egyel hátrébb. 

Szóval az autó jelen tökéletes műszaki állapotában, immár nem nyári, hanem 4-évszakos gumikon 10/4-et kap tőlem. Ami azt jelenti, hogy letisztított vagy leolvadt utakon mehetünk vele, de szerintem ha már folyamatos hó van az utakon, akkor inkább hagyjuk otthon. Továbbra sem arra való.

 

8 komment

Címkék: vezetés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr675050773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2013.02.06. 10:15:37

"vagy nekiállok este nyolckor ellapátolni a havat az egész udvarból vagy elfoglalok egy másik garázst, ami előrébb van."

khmmmm.... érdekes kérdés :D

bopat 2013.02.09. 14:21:24

Csireke vagy McFly? :)

bopat 2013.02.09. 14:21:57

Én már alig várom, hogy télen is kipróbálhassam, a csúszós utakon.

Eszko 2013.02.09. 15:25:46

Sziasztok!
Eszti vagyok, 16 éves lány szegedről, és van egy listám tele olyan dolgokkal amiket még szeretnék megcsinálni ebben az életben, az egyik tétel a listámon, hogy láthassak élőben egy igazi deloreant, ez szinte már életcél. Kiskorom óta imádom a vissza a jövőbe trilógiát és nagyon-nagyon megszeretném nézni élőben ezt az autót, rengeteget jelentene nekem. :) Ehhez szeretném kérni a magyarországi delorean tulajdonosok segítségét. Magyarországon belül bárhová elmennék azért, hogy láthassam ezt a csodaautót, ha valaki segítene nekem, és lenne olyan kedves, hogy valamikor, akár a nyár folyamán találkozna velem, és a családommal, csak hogy készíthessek pár fotót a deloreannal azt nagyon megköszönném, egy életreszóló élményt szerezne nekem. E-mail címem a következő: nemkellkorlevel@citromail.hu
Nagyon várom a válaszokat, és előre is köszönöm!
További szép napot! :)

hdnctrl 2013.02.10. 23:11:18

Apr 6 felvonulási tér. 2 D is lesz kint. Jöhet az egész család. Ha vonattal jöttök, a Keleti pu gyalog se vészes távolság.

Eszko 2013.02.11. 22:22:19

@scuynat: Igen igen köszönöm kaptam infókat ezzel kapcsolatban:) Semmiképp sem szeretném kihagyni.
Ha jó idő lesz keresztanyum aixam mopedautójával megyünk az is egy csudajárgány :)

Prien-u47 2013.03.01. 18:40:57

@scuynat: Szia! Próbáltam keresni, nem találtam. Milyen program lesz IV/6-án? Valamilyen rendezvény keretében mentek, vagy "csak úgy" kigurul a 2 DeLo? :)

Kb. mettől-meddig lesztek?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.03.01. 19:10:59

@Prien-u47: A VW Scirocco klub találkozója lesz, mi pedig csatlakozunk, mert a mi szempontunkból az az autó a Delorean egy távoli rokona.
Kb. délben érkezünk és fogalmunk sincsen, hogy meddig maradunk, de pár órát biztosan.
süti beállítások módosítása