Először úgy gondoltam, hogy ezt a bejegyzést az előzővel együtt írom meg, de történt annyi dolog a múlt pénteki hazaúttal kapcsolatban, hogy külön is megállja a helyét.
Írtam ugye régebben egyszer már a téli közlekedésről, egyszer a Hungaroringes pörgésemről és egyszer az amerikai tulajdonosok véleményéről is. Ennyi előzmény után kialakult nálam egy "Deloreanel hóba soha" szabály és eddig tartottam is magamat hozzá. Viszont a téli felújításnak megvan az a hátránya, hogy télen kell vezetni, télen pedig szokott hó lenni, úgy ahogy idén is. Emiatt aztán az autó hazahozatala folyamatosan attól függött, hogy éppen járhatóak-e az utak vagy sem.
Szerencsére a kitűzött napon aránylag jó idő volt. Mínusz fokok voltak, de száraz idő volt, nem esett a hó és az eső, ezért úgy gondoltam, hogy itt az ideje felülvizsgálni a szabályomat. Annyit szerettem volna csak, hogy legalább világosban menjek haza, de ez egyéb okok miatt nem sikerült, úgyhogy jóval hat óra után töksötétben indultam útnak, kicsit parázva.
Ok nélkül. Sima, hó nélküli úton az autó pont úgy viselkedett ahogy elvárható volt, a hóátfúvásoknál pedig megnőtt féktávval ugyan, de érzetre teljesen biztonságosan lehetett vele közlekedni. Az ABS hiánya mondjuk érezhető volt ilyen esetekben. Ha éppen senki nem volt a környékemen, akkor egy kicsit teszteltem is a viselkedését, de nem éreztem, hogy határon autóznék. Kicsit megrángattam a kormányt, nagyobbat fékeztem meg ilyenek, de a Delorean tette a dolgát. Emiatt aztán amikor megálltam a ház előtt már azon gondolkodtam, hogy a régi 10/2-es értékemet 10/5-re módosítanám azon a listán, ahol a Passat 10/7-es.
Csak hát jött az a fránya beállás a garázsba. Az udvarunkban van egy kis emelkedő, ahol most úgy nagyjából el volt hányva a hó, de hátrébb egyáltalán nem. Amikor mentem felfelé az emelkedőn, már akkor is megcsúsztam párszor, de amikor ráérkeztem a körülbelül 20 centis fagyott hóra, akkor pár méter után szépen fel is ült a gép a tetejére, aztán nem volt tovább. 15 perc előre-hátra szenvedés, hólapátolás után be kellett ismernem, hogy vagy nekiállok este nyolckor ellapátolni a havat az egész udvarból vagy elfoglalok egy másik garázst, ami előrébb van. A második mellett döntöttem. Aztán vasárnap, mikor megint volt időm, megpróbáltam átállni, de akkor is iszonyatos szenvedések, deszkák, kartonpapírok árán tudtam csak nagy nehezen átszenvedni a Deloreant egyel hátrébb.
Szóval az autó jelen tökéletes műszaki állapotában, immár nem nyári, hanem 4-évszakos gumikon 10/4-et kap tőlem. Ami azt jelenti, hogy letisztított vagy leolvadt utakon mehetünk vele, de szerintem ha már folyamatos hó van az utakon, akkor inkább hagyjuk otthon. Továbbra sem arra való.