HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Év eleji szerelés

2022.03.30. 10:00 :: Sidaries

Az idei év eleji szerelés két részletből állt, bár nem direkt. A tavaly év végi szerelésnek több tanulsága is volt. Az egyik, hogy a fékmunkahenger cserés. A másik pedig, hogy a túlfogyasztás valószínűleg nem üzemanyagszivárgás miatt van. Ebből az első volt az, ami könnyen orvosolható, már tavaly novemberben megrendeltem az új munkahengert.

Aztán jött a téli szünet, nem mentem az autóval, de sokat gondolkodtam a dolgon, meg másokkal is beszélgettem a problémáról, így az üzemanyagszivárgás elméletét felváltotta a túlfogyasztás elmélete. Azt mondjuk már régen észrevettem, hogy a kipufogónak erősebb lett a szaga, tehát esélyes, hogy megint túldúsít a K-Jet, ez pedig megmagyarázná a túlfogyasztást, bár úgy gondoltam, hogy nem ennyire. Azt azért megjegyzem, hogy egy jól beállított Delorean melegen egy teljesen szagtalan autó, ha ez nem így van, akkor ott valami gond van a befecskendezéssel. Legutóbb 2014-ben kellett hozzányúlni, akkor egész jól beállították az injektor.hu-s szerelők, majd utána Ed még hozzányúlt és egy kicsit még javított rajta, mikor arra jártam, aztán azóta elég jól elvoltam vele, mostanra viszont megint megérett a ránézés.

Plusz még egy dolog volt, amit már régóta terveztem, a katalizátor cseréje. Az már 2016-ban sem volt jó, amikor a motorszétszedés volt, de aztán pár évre rá, amikor leszedtük a kifogót és a régi katalizátorból komplett darabok potyogtak ki, akkor dőlt el, hogy ez bizony cserés lesz. Egy darabig még a komplett új kipufogó is benne volt a pakliban, de mivel szeretem a Deloreant eredetiben megtartani, ezért azt elvetettem, és maradt az új katalizátor. Ja és persze többen mondták azt is, hogy dobjam ki a francba az egészet, de az eredetiség miatt ezt meg sem hallottam. Szóval rendeltem egy új katalizátort is, aztán ezzel szépen elballagtam a szerelőhöz, hogy ez az év eleji program. Na meg persze a szokásos olajcsere, légszűrőcsere.

tibibanal202203.jpg

Egyikkel sem volt nagy gond, szétszedték, összerakták, majd hazafelé ahogy teszteltem a féket, kiderült, hogy az bizony szar. Nem gyenge, nem furcsa, hanem csak simán szar. Kb. a felétől kezd el fogni, és utána sem jó az érzete, ráadásul a bal eleje azonnal blokkol. Beszéltem is a szerelővel, hogy ez nem az igazi, majd pár héttel később visszamentem. Valószínűnek tartottam, hogy nincs nagy gond, inkább csak levegős, de biztos, ami biztos ott hagytam egy pár napra. És valóban, levegős volt, valamint egy kicsit állítottak a rudazaton is. A lényeg, hogy most tényleg jó lett, ilyennek kellett volna lennie már régóta.

A katalizátorcsere sokat nem változtatott az autó viselkedésén, és hát a szagán sem, pedig még egy olyan elképzelésem is volt, hogy talán a túlfogyasztás a régi, teljesen eltömődött katalizátor miatt van, de hát sajnos nem ez lett a helyzet. Itt viszont bejött közben  McFly útja egy K-Jet szerelőhöz, ahova májusra én is beírattam magam. Őnála csodát művelt a fickó, remélem nálam is azt fog. Főleg mivel az injektor.hu azóta bezárta a K-Jetes részleget.

Ezek a szerelések, pontosabban alkatrészek ezúttal nem voltak olcsók, pontosabban a katalizátor volt baromi drága, így összességében az egész év eleji indulás 300e Ft körül volt, ami azért egy elég erős kezdés, ilyen nem volt mostanában. 

Ja és a legfontosabb, a jobb oldali ülésnek leesett a tekerője, amivel a dőlésszögét lehet állítani. Egymagam visszaraktam, mert elképesztő profi vagyok.

 

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr4817790800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása