HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Idei utolsó szerelés

2018.10.03. 10:00 :: Sidaries

Legalábbis remélem az utolsó. Nem hiszem, hogy más nagyobb gond lenne, de a fene tudja, bármi előjöhet. Viszont mivel a mostani hibákból egy már régi, egy meg kicsi volt, lehet bizakodni.

Egy hónapja volt a a Dunakanyaros oldtimer túra, ami előtt észrevettem, hogy büdös az autó, majd dubniczkiaval elég hamar kiderítettük, hogy a szelepfedéltömítés ereszti át az olajat, pont a kipufogóra, ahol aztán elég és ez a büdös. A túrát simán lenyomtam így, meg az esti özönvizet is, de tudtam, hogy ez a hiba nem várhat hónapokig. Ezért bejelentkeztem a szerelőhöz, és három héttel ezelőtt le is adtam az autót.

A szelepfedél tömítésének a cseréje nem volt egy nagy meló, egy óra alatt sikerült, a hiba el is hárult, szóval már emiatt is megérte volna, de volt még egy másik probléma is, ami már hét éve kísértett. Még Írországban jött elő először 2011-ben, akkor még valami elektromos gondnak gondoltam, de mint kiderült, semmi ilyesmiről nincsen szó. Eleinte úgy tűnt, hogy csak vizes időben jön elő, de aztán már bármikor képes volt az autó félmelegen nem beindulni és a helyzet a néháról átment sokszorra, aztán mindigre.

Ez a félmeleg amúgy egy érdekes megfogalmazás, mert ilyen igazából nincs. A motor lehet meleg vagy hideg, de félmeleg nincs. Ezért arra gondoltam, hogy talán valami szenzor lehet a gond, ami rosszul dönt, amikor megítéli, hogy az autó hideg vagy meleg, emiatt rossz keveréket képez, és emiatt nem indul az autó, de habár ezzel már közelítettem a valósághoz, mégsem erről volt szó.

sunnyog.jpgVégül a dmctalk lett a segítségemre. Most, hogy már egyértelmű és reprodukálható lett a hiba, megbizonyosodtam, hogy ez a legtipikusabb warm start issue, ami létezik, csak éppen nálam lassabban fejlődött ki, gondolom a gyakori használat miatt. Ezért lefordítottam a vonatkozó cikket és megbizonyosodtam, hogy itt bizony a fuel accumulator, magyarul nyomástároló lesz a problémás alkatrész.

A hiba röviden az, hogy amikor a motor meleg és leállítjuk, az üzemanyagrendszer motor felőli része nyomás alatt marad, hogy az új indításkor a motor könnyen induljon. Ha az útközben levő nyomástároló elkezd döglődni, akkor visszaereszti az üzemanyag egy részét, a nyomás csökken, ezáltal a maradék üzemanyag párolgáspontja csökken, az a motor hője miatt elpárolog, így az üzemanyagcsőben nem benzin lesz, hanem benzinpára. Attól meg nem indul be az autó, csak próbál. Ha jó az aksi, akkor elég hosszú indítózás után beindul, miután kinyomta magából a benzingőzt a rendszer és odaért a rendes benzin, de ez sokáig tart és nem túl vagány dolog mondjuk egy benzinkúton, ahol mindenki téged bámul.

Szóval megvettem nem régen ezt a nyomástárolót is, majd újabb két óra alatt ez is cserére került és azóta megszűnt a melegindítási probléma. Végül eltaláltam a hibát. Maga a szerelés 15e Ft, a nyomástároló 60e Ft, a két tömítés meg talán 6e Ft volt.

Ez után még volt a múlt héten említett két, meg azóta még egy megnézés, plusz lesz még pár kisebb dolog, de azóta úgy tűnik minden működik. Egy kis hűtővízfolyásom volt, de azt kb. 5 perc alatt megoldottuk. Lassan végzek a szezonnal, jól is fog esni. Sokat mentem, pedig nagy kirándulásra idén nem is mentem.

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr6714275653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása